Waarom dient u niet meer bestaande cao’s door te geven?
Waarom dient u niet meer bestaande cao’s door te geven?
Wij houden graag de overzichten van alle geldende cao’s op onze website en zaaksysteem
zuiver en up-to-date. Dit is voor SZW van belang omdat met deze informatie o.a. beleid
kan worden gemaakt en cao-onderzoek kan worden uitgevoerd. Ook is SZW vanwege
Europese richtlijnen verplicht om de cao-dekkingsgraad in kaart te brengen.
Voor cao-partijen is dit ook van belang omdat u hiermee de werkgevers in de sector helpt
om bij de loonaangifte bij de Belastingdienst het geldende cao-nummer correct op te
geven. Als er nog oude cao-nummers circuleren, kan het gebeuren dat de werkgever
verkeerde gegevens invult bij de aangifte.
De opschoning van cao-nummers is ook van belang voor de codelijst van het CBS. U kunt hier
de lijst bekijken.
Een verouderde cao met verouderd cao-nummer kan voorkomen als partijen de cao niet
hebben opgezegd na bijvoorbeeld een bedrijfsfusie, naamswijziging, faillissement, of de
samenvoeging van twee bedrijfstakcao’s. Mocht het zo zijn dat u tijdens de aanmelding
van de cao op een niet meer bestaande cao stuit, die ook nooit meer verlengd wordt, zou u dit dan aan ons willen melden? U kunt ons hierover e-mailen op PostbusFunctioneelBeheerUAW@minszw.nl.