Naar hoofdinhoud
Home

Informatie gebruik webformulieren

Informatie gebruik webformulieren

Op deze pagina informeren wij u over browsers, eHerkenning, het gebruik van onze webformulieren, digitale communicatie (mijn zaak en email) en contactgegevens van functioneel beheer.

Welke browsers worden geadviseerd bij het invullen en verzenden van onze webformulieren?
• Apple Safari: 12 en nieuwer (nieuwste stabiele versie, vanaf OS X 10.14 Mojave en de meest recente versie van iOS);
• Google Chrome: 75 en nieuwer (Windows, macOS en GNU/Linux, incl. Chromium) of enkel meest recente versie (Android, iOS, Windows Phone);
• Microsoft Edge: 40 en nieuwer;
• Microsoft Internet Explorer: enkel 11 volledig bijgewerkt;
• Mozilla Firefox: 60 en nieuwer;
• Opera: 60
• Ook oudere versies werken mogelijk prima; hiervoor kunnen wij echter standaard geen garanties geven.

Inloggen met eHerkenning?
eHerkenning
Bij Ministerie SZW/UAW kunt u inloggen met eHerkenning. U kunt eHerkenning zien als een soort DigiD voor bedrijven, zoals burgers met DigiD kunnen inloggen bij de overheid, zo kunnen bedrijven, ondernemers en beroepsbeoefenaren dat met eHerkenning. Om met eHerkenning in te loggen kiest u hieronder de optie ‘ik heb een eHerkenning inlogcode en wil deze gebruiken’.

Let op: 
De Wet digitale overheid is op 1 juli 2023 in werking getreden. Per 1 november 2023 is de mogelijkheid om in te loggen zonder e-herkenning op onze website vervallen. U heeft e-herkenning niveau 3 nodig om gebruik te maken van onze digitale aanvraagformulieren. Dit geldt ook voor het inloggen bij ‘Mijn zaak’. Heeft u nog geen e-herkenning? Of beschikt u nog niet over niveau 3? Dan adviseren wij u om deze zo spoedig mogelijk aan te vragen. Via eHerkenning.nl kunt u een account voor eHerkenning aanvragen. Voor meer informatie verwijzen wij u naar het wetsvoorstel Wet digitale overheid .

Als burger kunt u geen gebruik maken van eHerkenning. U kunt als burger een aanvraag bedenkingen, zienswijze en individuele ontheffing pensioenen per 1 november 2023 alleen nog indienen per post. U kunt deze aanvraagformulieren opvragen door contact op te nemen met vragenaanmeldingcao@minszw.nl. Wel dient u de formulieren per post aan te leveren.

Waar moet ik rekening mee houden bij het gebruik van de webformulieren?

1. Velden met een * zijn verplichte velden.
2. In onze webformulieren staan I-blokjes met nadere informatie.
3. Gebruik geen bijzondere tekens in de tekst in het webformulier + in de bestandsnamen van bijlagen. Bijzondere tekens zijn: % & < > ! $ + *()
4. De tijd die u heeft om het webformulier in te vullen is beperkt. Zorg met behulp van de checklisten dat u de nodige gegevens/bijlagen reeds klaar heeft staan.

Heeft u een technische vraag over ons digitale systeem en onze webformulieren?
Voor vragen en meldingen kunt u de helpdesk [Functioneel Beheer](mailto:PostbusFunctioneelBeheerUAW@minszw.nl) mailen.
Indien u uw contactgegevens in de mail vermeldt, zal Functioneel Beheer contact met u opnemen.

Ik heb mijn webformulier verzonden, wat gebeurt er nu?
Ontvangstbevestiging : Na verzending van het webformulier ontvangt u een ontvangstbevestiging. Ontvangt u geen ontvangstbevestiging? Check dan allereerst uw Spam folder (Ongewenste berichten). Ontvangt u geen ontvangstbevestiging? Neem dan contact met ons op.

Zaak volgen en nieuwe stukken indienen
In het onderwerp van de ontvangstbevestiging vindt u het zaaknummer. U kunt via de knop Mijn zaak op de homepage van onze website: www.uitvoeringarbeidsvoorwaardenwetgeving.nl de status van uw zaak verder volgen. Deze pagina geeft aanvullende informatie en de mogelijkheid nieuwe stukken in te dienen. Hiervoor vraagt u via de blauwe knop een code op. Vervolgens ontvangt u op het bij ons bekende emailadres een code waarmee u kunt inloggen.